«З А Т В Е Р Д Ж У Ю»
Голова Алчевського міського
суду Луганської області
(підпис) І.В.Кудрявцев
15 грудня 2013р.
Комунікаційна стратегія
Алчевського міського суду
Луганської області
З М І С Т
1. Вступ.
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблеми, які потребують вирішення.
4. Стан зв’язків з громадскістю.
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.
6. Цільові аудиторії суду.
7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.
8. План комунікаційних заходів Алчевського міського суду Луганської області на 2014 рік (внутрішня і зовнішня комунікація).
9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
1.Вступ
Стратегія комунікаційної діяльності Алчевського міського суду Луганської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України, підготовленої у рамках українсько-швейцарського проекту «Підтримка судової реформи в Україні».
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя, завданнями суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
Контроль і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду.
Відповідальні за виконання: керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду.
2.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)
Алчевський міський суд Луганської області має певний досвід здійснення комунікаційної діяльності.
Не сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ. У суді працює професійна команда суддів, роботу якої забезпечують працівники апарату суду.
Налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових справ. Усі проблемні питання обговорюються на оперативних нарадах та зборах суддів.
У приміщенні суду встановлено інформаційні стенди, на яких розміщено: загальна інформація для громадян; інформація щодо розгляду справ; зразки заяв, а також інформація стосовно сплати судового збору.
Робота по комунікаційній діяльності в Алчевському міському суді Луганської області ведеться у двох напрямках:
- Внутрішній – облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і працівників суду.
- Зовнішній – інформування про роботу суду через засоби масової інформації, проведення дня відкритих дверей, опитування громадян-відвідувачів суду, участь у роботі семінарів з учителями правознавства шкіл та гімназій міста Алчевськ, участь у роботі міського університету правових знань і пропаганди здорового способу життя, а також організація присутності учасників факультативу при розгляді справи кримінального провадження у суді.
3.Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблеми, які потребують вирішення
В цілому у суді є певний ресурс для здійснення комунікаційної програми але існують проблеми. На теперішній час у суді є проблема: з кількістю робочих кабінетів для суддів та працівників апарату суду; недостатньо залів судового засідання; є потреба в обладнанні робочих кабінетів суддів системою фіксації судового процесу; деякі судді і працівники апарату суду використовують у роботі особисту комп’ютерну техніку.
Позитивним є те, що за останній рік проведено масштабні ремонтні роботи у суді: зроблено ремонт коридорів другого та третього поверхів; фойє суду; приміщення для співробітника міліції, який здійснює пропускний режим; прилеглої території суду; зроблено стоянку для автотранспорту громадян-відвідувачів суду. Робота у цьому напрямку буде проводитись і надалі.
У суді налагоджується співпраця з засобами масової інформації.
Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення. Це є однією з причин невідповідних до суду, недовіри до діяльності суду.
4.Стан зв’язків з громадскістю
Алчевський міський суд співпрацює з місцевими засобами масової інформації. Так головою суду було проведено прес-конференцію з представниками ЗМІ міста Алчевська, у місцевій газеті «ОГНИ» друкувались статті суддів, були виступи по місцевому радіо.
Судді проводили виступи серед студентів та працівників різних організацій.
На протязі трьох років керівник апарату суду: приймає участь у правових вікторинах, які проводяться серед команд шкіл міста; у семінарах учителів шкіл по правовим питанням; у роботі правового факультативу для учнів дев’ятих-одинадцятих класів, які у майбутньому планують взяти участь у вступних іспитах до юридичних навчальних закладів України.
Інформаційно-просвітницька робота координується з міським управлінням освіти.
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
Мета комунікаційної стратегії Алчевського міського суду Луганської області-формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Алчевського міського суду, як ланки цієї системи.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя;
- підтримання стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікативної діяльності;
- підвищення рівня обізнаності громадян міста Алчевська щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету суд дів та працівників апарату суду у суспільстві;
- розширення відносин із ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- сприяння у підвищенні правової обізнаності населення.
6. Цільові аудиторії суду (у відповідності з специфікою регіону)
Відповідно до цілей та актуальних проблем Алчевського міського суду, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді у відставці;
- працівники апарату суду.
Зовнішні:
- громадяни, які звертаються до суду;
- відвідувачі суду;
- організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;
- члени кредитних спілок та обмануті вкладники;
- правозахисні організації;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи місцевих органів влади;
- студентство;
- школярі загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій та інтернату;
- викладачі правознавства шкіл та гімназій міста;
- працівники ЗМІ.
На даний час для Алчевського міського суду пріоритетними цільовими групами є: відвідувачі суду; правозахисники; представники ЗМІ; студентство та школярі загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій та інтернату.
7.Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
На даному етапі виконання комунікаційної стратегії пріоритетними для Алчевського міського суду Луганської області є наступні форми:
- проведення для відкритих дверей;
- співпраця з представниками засобів масової інформації (прес конференції, виступи на місцевому телебаченні та радіо, публікація статей у газеті);
- участь у роботі міського університету правових знань;
- участь у проведенні семінарів з вчителями правознавства шкіл та гімназій міста, у тому числі на засіданнях «круглого столу»;
- виступи серед трудових колективів та студентів;
- висвітлення роботи суду на офіційному веб-сайті;
- оперативний обмін інформацією працівників суду з питань діяльності суду;
- проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі.
8. План комунікаційних заходів Алчевського міського суду Луганської області на 2014 рік (внутрішня і зовнішня комунікація)
№ з/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтована дата проведення |
Примітки |
||||||||
Внутрішня комунікація |
|||||||||||||
1 |
Оперативний обмін інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду |
Судді, працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно |
|
||||||||
2 |
Проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Працівники апарату суду |
Формування ефективного спілкування |
Січень-березень |
|
||||||||
3 |
Проведення спільних заходів з органами суддівського самоврядування та суддями у відставці |
Судді, працівники апарату суду, судді у відставці |
Налагодження комунікаційної взаємодії |
За потреби |
|
||||||||
Зовнішня комунікація |
|||||||||||||
1 |
Оновлення інформації на офіційному веб-сайті суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядуван-ня, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
Постійно |
|
||||||||
2 |
Оновлення інформації на стендах у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядуван-ня, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації |
Постійно |
|
||||||||
3 |
Участь суддів у випусках на місцевому радіо і телебаченні |
Цільові групи у відповідності зі спрямованістю програми |
Інформування про роботу суду. Підвищення авторитету суду, підвищення рівня довіри громадян до роботи суду |
Постійно |
|
||||||||
4 |
Моніторинг матеріалів ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду |
Постійно |
|
||||||||
5 |
Проведення виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадіни міста, у випадках конкретного питання-відповідні цілові групи |
Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду |
За домовленістю |
|
||||||||
6 |
Проведення дня відкритих дверей |
Всі бажаючі |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
Жовтень-грудень |
|
||||||||
7 |
Участь у роботі факультативу «Практичне право» міського університету правових знань і пропаганди здорового способу життя |
Студенти, учні старших класів шкіл та гімназій міста, які планують поступати до юридичних навчальних закладів |
Правове виховання молоді |
Січень-травень та жовтень-грудень |
|
||||||||
8 |
Участь у проведенні круглих столів та семінарів |
Вчителя правознавства шкіл та гімназій міста Алчевська |
Обмін інформацією по питанням, які виносяться на семінари |
За домовленістю |
|
||||||||
9 |
Проведення опитування |
Громадяни - відвідувачі суду |
Отримання інформації щодо роботи суду, суддів та працівників апарату суду. |
Березень-червень |
|
||||||||
10 |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться |
Громадськість міста |
Інформування про роботу суду |
Постійно |
|
||||||||
9.Очікувння та критерії оцінки комунікаційної діяльності:
- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень;
- підвищення довіри до суду і системи судочинства;
- позитивні зміни в оцінках роботи суду.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ і стали предметом громадської уваги;
- оцінка інформації, що з’явилась у ЗМІ щодо діяльності суду;
- проведення громадської думки щодо наданих роботи суду;
- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадскістю.