flag Судова влада України

На 2014 рік

28 березня 2014, 09:38

 

 

                                                                         «З А Т В Е Р Д Ж У Ю»

                                                                  Голова Алчевського міського

                                                                  суду      Луганської      області

                                                                        (підпис)      І.В.Кудрявцев

                                                                   15   грудня 2013р.

 

                Комунікаційна стратегія

                Алчевського міського суду

                       Луганської області

 

 

З М І С Т

 

1.     Вступ.

2.     Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.

3.     Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблеми, які потребують вирішення.

4.     Стан зв’язків  з громадскістю.

5.     Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.

6.     Цільові аудиторії суду.

7.     Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.

8.     План комунікаційних заходів Алчевського міського суду Луганської області на 2014 рік (внутрішня і зовнішня комунікація).

9.     Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 

1.Вступ

 

     Стратегія комунікаційної діяльності Алчевського міського суду Луганської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

     Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України, підготовленої у рамках українсько-швейцарського проекту «Підтримка судової реформи в Україні».

     Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя,  завданнями суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

    

     Контроль і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду.

     Відповідальні за виконання: керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду.

 

2.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)

 

     Алчевський міський суд Луганської області має певний досвід здійснення комунікаційної діяльності.

     Не сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ. У суді працює професійна команда суддів, роботу якої забезпечують працівники апарату суду.

     Налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових справ. Усі проблемні питання обговорюються на оперативних нарадах та зборах суддів.

     У приміщенні суду встановлено інформаційні стенди, на яких розміщено: загальна інформація для громадян; інформація щодо розгляду справ; зразки заяв,  а також інформація стосовно сплати судового збору.

     Робота по комунікаційній діяльності в Алчевському міському суді Луганської області ведеться у двох напрямках:

-         Внутрішній – облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і працівників суду.

-         Зовнішній – інформування про роботу суду через засоби масової інформації, проведення дня відкритих дверей, опитування громадян-відвідувачів суду, участь у роботі семінарів з учителями правознавства шкіл та гімназій міста Алчевськ, участь у роботі міського університету правових знань і пропаганди здорового способу життя, а також організація присутності учасників факультативу при розгляді справи кримінального провадження у суді.  

 

3.Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблеми, які потребують вирішення

 

     В цілому у суді є певний ресурс для здійснення комунікаційної програми але існують проблеми. На теперішній час у суді є проблема: з кількістю робочих кабінетів для суддів та працівників апарату суду; недостатньо залів судового засідання; є потреба в обладнанні робочих кабінетів суддів системою фіксації судового процесу; деякі судді і працівники апарату суду використовують у роботі особисту комп’ютерну техніку.

     Позитивним є те, що за останній рік проведено масштабні ремонтні роботи у суді: зроблено ремонт коридорів другого та третього поверхів; фойє суду; приміщення для співробітника міліції, який здійснює пропускний режим; прилеглої території суду; зроблено стоянку для автотранспорту громадян-відвідувачів суду. Робота у цьому напрямку буде проводитись і надалі.

     У суді налагоджується співпраця з засобами масової інформації.

     Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення. Це є однією з причин невідповідних до  суду, недовіри до діяльності суду.

 

4.Стан зв’язків з громадскістю

 

     Алчевський міський суд  співпрацює з місцевими засобами масової інформації. Так головою суду було проведено прес-конференцію з представниками ЗМІ міста Алчевська, у місцевій газеті «ОГНИ» друкувались статті суддів, були виступи по місцевому радіо.

     Судді проводили виступи серед студентів та працівників різних організацій.

     На протязі трьох років керівник апарату суду: приймає участь у правових вікторинах, які проводяться серед команд шкіл міста; у семінарах учителів шкіл по правовим питанням; у роботі правового факультативу для учнів дев’ятих-одинадцятих класів, які у майбутньому планують взяти участь у вступних іспитах до юридичних навчальних закладів України.

     Інформаційно-просвітницька робота координується з міським управлінням освіти.

 

 

5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

     Мета комунікаційної стратегії Алчевського міського суду Луганської області-формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Алчевського міського суду, як ланки  цієї системи.

     Основні цілі комунікаційної стратегії:

-         забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя;

-         підтримання стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікативної діяльності;

-         підвищення рівня обізнаності громадян міста Алчевська щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;

-         підвищення авторитету суд дів та працівників апарату суду у суспільстві;

-         розширення відносин із ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;

-         сприяння у підвищенні правової обізнаності населення.

 

6. Цільові аудиторії суду (у відповідності з специфікою регіону)

 

     Відповідно до цілей та актуальних проблем Алчевського міського суду, цільовими аудиторіями є:

     Внутрішні:

-         професійні судді;

-         судді у відставці;

-         працівники апарату суду.

Зовнішні:

-         громадяни, які звертаються до суду;

-         відвідувачі суду;

-         організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;

-         члени кредитних спілок та обмануті вкладники;

-         правозахисні організації;

-         посадові особи виконавчої влади;

-         посадові особи місцевих органів влади;

-         студентство;

-         школярі загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій та інтернату;

-         викладачі правознавства шкіл та гімназій міста;

-         працівники ЗМІ.

     На даний час для Алчевського міського суду пріоритетними цільовими групами є: відвідувачі суду; правозахисники; представники ЗМІ; студентство та школярі загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій та інтернату.

7.Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

 

     На даному етапі  виконання комунікаційної стратегії пріоритетними для Алчевського міського суду Луганської області є наступні форми:

-         проведення для відкритих дверей;

-         співпраця з представниками засобів масової інформації (прес конференції, виступи на місцевому телебаченні та радіо, публікація статей у газеті);

-         участь у роботі міського університету правових знань;

-         участь у проведенні семінарів з вчителями правознавства шкіл та гімназій міста, у тому числі на засіданнях «круглого столу»;

-         виступи серед трудових колективів та студентів;

-         висвітлення роботи суду на офіційному веб-сайті;

-         оперативний обмін інформацією працівників суду з питань діяльності суду;

-         проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі.

 

8. План комунікаційних заходів Алчевського міського суду Луганської області на 2014 рік (внутрішня і зовнішня комунікація)

 

 

№ з/п

 

 

Назва заходу

Цільова аудиторія, на яку направлений захід

 

Очікуваний результат

 

Орієнтована дата проведення

 

 

Примітки

Внутрішня комунікація

1

Оперативний обмін інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду

Судді, працівники апарату суду

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

 

2

Проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

Працівники апарату суду

Формування ефективного спілкування

Січень-березень

 

3

Проведення спільних заходів з органами суддівського самоврядування та суддями у відставці

Судді, працівники апарату суду, судді у відставці

Налагодження комунікаційної взаємодії

 

За потреби

 

Зовнішня комунікація

1

Оновлення інформації на офіційному веб-сайті суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядуван-ня, всі бажаючі

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

 

2

Оновлення інформації на  стендах у приміщенні суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядуван-ня, всі бажаючі

Оперативне отримання довідкової інформації

Постійно

 

3

Участь суддів у випусках на місцевому радіо і телебаченні

Цільові групи у відповідності зі спрямованістю програми

Інформування про роботу суду. Підвищення авторитету суду, підвищення рівня довіри громадян до роботи суду

Постійно

 

4

Моніторинг матеріалів ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них

Цільові аудиторії (за результатами моніторингу)

Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду

Постійно

 

5

Проведення виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадіни міста, у випадках конкретного питання-відповідні цілові групи

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

За домовленістю

 

6

Проведення дня відкритих дверей

Всі бажаючі

Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду

Жовтень-грудень

 

7

Участь у роботі факультативу «Практичне право» міського університету  правових знань і пропаганди здорового способу життя

Студенти, учні старших класів шкіл та гімназій міста, які планують поступати до юридичних навчальних закладів

Правове виховання молоді

Січень-травень та жовтень-грудень

 

8

Участь у проведенні круглих столів та семінарів

Вчителя правознавства шкіл та гімназій міста Алчевська

Обмін інформацією по питанням, які виносяться на семінари

За домовленістю

 

9

Проведення опитування

Громадяни - відвідувачі суду

Отримання інформації щодо роботи суду, суддів та працівників апарату суду.

Березень-червень

 

10

Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться

Громадськість міста

Інформування про роботу суду

Постійно

 

                           

 

9.Очікувння та критерії оцінки комунікаційної діяльності:

- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень;

- підвищення довіри до суду і системи судочинства;

- позитивні зміни в оцінках роботи суду.

 

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

-         визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ і стали предметом громадської уваги;

-         оцінка інформації, що з’явилась у ЗМІ щодо діяльності суду;

-         проведення громадської думки щодо наданих роботи суду;

-         наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадскістю.